Selasa, 19 Februari 2013

langkahku di malam hari

Indah,
Aman memandang,
Damai menyenangkan
Tenang dirasakan
Hilang segala kekalutan,

Cantik.
Ibarat mawar mekar membunga,
Ibarat bulan indah mengambang,
Ibarat senyuman sang jelitawan.



Aku melangkah demi langkah.
Aku berhenti seketika,
Aku toleh ke sebelah sana dan sini,
Aku pandang ke atas dan ke bawah.
Aku mendepakan tangan
Aku melangutkan wajah
Aku menghirup udara sedalamnya
Aku menghembuskan ia sederasnya

Bulan separa kelihatan
Cerah indah mendamaikan

Bintang bergemerlapan
Cantik menghiasi langit malam

Cengkerik riuh kedngaran,
Mendendangkan lagu kedamaian

Aku berhenti lagi.
Mencari satu jawapan

Hidup penuh dengan persoalan,
Hidup penuh dengan ujian

Ku ketemu satu jawapan
Dalam berjuta langkah ku ayunkan
Hanya hubungan dgn pencipta alam
Menjadi kunci segala persoalan
Menjadi jawapan dajuam segala ujian


Tiada ulasan: